Idag var det äntligen dags för tävling igen! Det blev endast en klass, en Lb:1 då det även var en lagtävling så vsr nästa klass full. Efter veckans träning kändes utgångsläget väldigt bra, alla våra problemområden satt dagarna innan tävlingen! På plats under framridningen fick jag dock inte trycket i traven som jag önskade men jag hade inte all tid på mig som jag planerat att ha. Väl inne på banan gick faktiskt nästan allt bra, hela travprogrsmmet utan missar, i en rund och stadig form och noggranna vägar. Galoppdelen var ok, lite het häst över tygeln i ca en sekund vilket är klart godtagbart med tanke på framridningen. Så när resultatet, 55% kom undrade jag vad i hela friden domaren tittade på. Men, allt kändes bra så jag är inte ett dugg besviken över ritten, bara resultatet! Ska analysera allt med min tränare nästa vecka.
Bild från senaste tävlingen.

Kommentera

Publiceras ej